آبشار سپهسالار ( هفت خوان )

آسارا منطقه ای کوهستانی است که روستاهای آن به طور معمول در دره های ناهموار و پرشیبی قرار گرفته اند. این منطقه به علت کمبود زمین های کشاورزی و مسکونی و نیز سرد و برف گیر بودن دره ها و سرمای طاقت فرسا در زمستان، مناطق سکونت دائمی کمی دارد و تنها دارای- چند روستای کوچک است که یکی از آن روستاها سپهسالار است.

این روستا به خاطر لقب امامزاده ابراهیم یعنی سپهسالار به این نام معروف شده است.آبشار سپهسالار و تنگه زیبای آن در شمال روستای تکیه سپهسالار جاذبه ای محبوب در میان گردشگران این منطقه است.

اگر برای آخر هفته میخوای از گرمای زیاد این روزهای تابستان فرار کنید و خنک شوید می توانید تور یک روزه آبشار هفت خوان (سپهسالار) را شرکت کنی، با آب بازی و آب تنی خنک خنک شوی.

آبشار هفت خوان در نزدیکی روستای سپه سالار در جاده چالوس کرج می باشد. 

در مسیر رودخانه ای که به روستای سپهسالار منتهی می شود چندین آبشار بزرگ و کوچک دیده می شود که بعد از طی مسافت 1 تا 1 ساعت و نیم قابل دسترسی هستند. دره سپهسالار در ابتدای ورود کمی فراخ و گسترده به نظر می رسد و هر چه قدر که به محل آبشار نزدیکتر می‌شویم دهانه آن تنگ‌تر می گردد،بهتر است قبل از راه ‌افتادن به طرف آبشار از افراد بومی راهنمایی خواسته تا از وضعیت منطقه و آب‌وهوا مطلع باشید؛ زیرا رودخانه از مسیل‌های مستعد سیل گذر می کند و در فصل بهار و تابستان با بارش‌های رگباری ممکن است به سرعت بالایی، سیل منطقه را فرا بگیرد، از روستا تا آبشار تقریبا دو کیلومتر پیاده‌روی نسبتا راحتی در بستر رودخانه درپیش دارید و با حرکت به‌ سمت آبشار پس از چند دقیقه دیگر خبری از روستا نیست و دره‌ها با کوه‌ها و صخره‌هایی نسبتا بزرگ نمایان می شوند

haftkhan

چاپ ایمیل