× تصاویر و سفرنامه های تور های بهار 98

سفرنامه تور قزوین گردی مورخ 98/2/1

بیشتر
5 سال 3 روز قبل - 4 سال 11 ماه قبل #2143 توسط travelloug
سفرنامه تور قزوین گردی
مورخ 98/2/1
لیدر : نسیم بناد کوکی

بازکن پنجره راو بلندا بنگر...
بهاراست بهار
می تراود هستی
حال اگرپنجره ی خاطرتو
باز یا بسته بود
نفس صبح بهار
یکدم اینجاجاریست...
اردیبهشت خرامان ازراه می رسد و نوید نو شدن می دهد باسرسبزی و طراوتش .دلمان هوای سفر می کند سفر به دیاری کهن که زمانی کاسپین نام داشت. شال و کلاه می کنیم و با همسفرانمان راهی می شویم تانظاره گر شکوه گذشتگان که اکنون ارام و صبور انتظارمان را می کشدباشیم.
سفراغازمی کنیم و از اسم و رسممان میگوییم و می شنویم. مسیر کوتاه است و تا به خودمان می اییم میدان مینودر رخ می نماید.موسیقی قزوین گوش می دهیم و زهرا یزدانی نازنین هم به ما ملحق می شودتا از شهرش بگوید و از شکوه و زیبایی هنر مردمانش. قدم در اولین مقصدمان، حمام قجر می گذاریم و دورتادورمان پر می شود از رویای اقوام قزوین، فارس و کرد و ترک و مراغی... مجسمه های مومی رامی نگریم و با توضیحات راهنمای محلی سفر میکنیم به زندگی اقوام مختلف.


سپس از ایین های مردم قزوین می شنویم ودر سرمان است که کاش روزی از نزدیک ۵۰ به در و ایین ۱۲ محرم قزوین را ببینیم.عکس یادگاری می گیریم و پیاده راهی مقصد بعدیمان می شویم. قدم در بزرگترین کاروانسرای درون شهری سرزمینمان می نهیم. سرای سعد السلطنه با راسته ها و سراها وچهارسوق باشکوه و طاق و تویزه های پی درپی که چشممان سیر نمی شود از دیدنشان. سری به نه نه قمر میزنیم تا کام همسفرانمان شیرین شود با نازک پسته و سابله و باقلوا و طعم بهشتی سوغات ببرند برای عزیزانشان.






راه کوتاهیست تا عمارت چهل ستون و دیدن شگفتی های خطاطی و نقاشی های سه لایه و ساز فرش استاد شکری و مسحور شیشه های رنگی شدن .


دیگر ظهرشده است و زمان صرف ناهار. راهی دیباج می شویم و با قیمه نثار بی نظیر، یکی دیگر از جذابیت های قزوین را تجربه می کنیم.


و دوباره راهی می شویم اینبار به سوی اب انبار سردارتاشاهدتدبیر گذشتگانمان در ساخت بزرگترین اب انبار تک گنبدی ایران باشیم. همسفرمان محمد اسلامی هم صبورانه در ثبت نگاره ها یاریمان میکند.ازپله ها بالا می رویم و افتاب، سردی اب انباررا از تنمان میگیرد.
مقصد بعدی انتظارمان را می کشد، مسجد جامع عتیق، که در شکوه و عظمتش به توضیحات زهرا گوش می دهیم و به دوران مختلف ساخت و تکمیل مسجد سفر می کنیم.



پیاده راهی سردرعالی قاپو، تنها ورودی به جای مانده از ارگ صفوی می شویم و از دولتخانه ی صفوی بازدید می کنیم ودوباره ثبت خاطره در میان درختان سر به فلک کشیده و نوای دهل مرد تنها...


فضای منحصر به فرد کلیسای کانتورنیز شوق عکس گرفتن ردوباره درمازنده می کند،


کم کم سفرمان رو به پایان است و حسن ختامی بهتر از خانه- حسینیه امینی ها نمیتوان برایش تصور کرد.از ارامش حاکم بر فضا جان تازه ای می گیریم و ظرافت ارسی ها و تلالو سقف چشممان را نوازش می دهد.


عقربه ها دیگر سریع تر می روند و چاره ای نیست جز رفتن...مقصد شهرمان می کنیم. مسیر کوتاه بامسابقه و موسیقی کوتاهتر می نماید.
۲۰:۴۵ ،پایان سفر و البرز من که یکبار دیگر نوید می دهد سفر پایان ندارد...
Last edit: 4 سال 11 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.099 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک