× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 94

سفرنامه تور غار کتله خور زنجان
مورخ 94/6/13
راهنما:سهیلا مقصودی

قبل از خروس خانبا همسفران جدید و همراهان قدیمی و وقت شناس البرز من راهی شهر زیبا و دیدنی زنجان شدیم تا بازدیدی به یاد ماندنی از گنبد عظیم سلطانیه و غار زیبای کتله خور داشته باشیم .
در همون ابتدای مسیر با نوش جان کردن یک صبحانه مفصل و زود هنگام ، دوستان برنامه معارفه رو با انرژی مضاعف به اجرا گذاشتند و به این طریق باب آشنایی بیشتر همسفران عزیزمون باز شد. !40
در بین راه از دشت هموار و پهناورقزوین گذشتیم و مرز استان زنجان رو هم پشت سر گذاشتیم و بنده تا حدودی در مورد تاریخ و جایگاه این دشت و ایلخان مغول برای دوستان صحبت کردم .
با چشم به هم زدنی خودمون رو در کنار گنبد آجری شهر سلطانیه دیدیم .

که گفته میشه بعد از گنبد سنتا ماری در ایتالیا و ایاصوفیه در ترکیه از نظر بلندی سومین گنبد آجری دنیاست .

خیلی زود به همراه دوستان وارد فضای زیبای داخل گنبد خانه شدیم . به اتفاق همسفران فرهنگ دوستمون برای شنیدن تاریخچه بنا اطراف خانم نجفی (راهنمای محلی) گرد اومدیم .

بعد از شنیدن صحبت های خانم نجفی ، همراه دوستان از گوشه و کنار این شاهکار معماری عصر ایلخانی بازدید کردیم .
با گرفتن عکس های یادگاری و گپ و گفت و شنود بازدید از گنبد رو به پایان رسوندیم ودر ادامه برنامه و طبق قراراینبار برای دیدار از شاهکار چند میلیون ساله طبیعت یعنی غار زیبای کتله خور تا حدود 7 کیلومتری گرماب پیش رفتیم .
با رسیدن کنار درب ورودی غار و تهیه بلیت، دوستان برای خوردن ناهار در فضای جالب رستوران سنگی محیا شده در کنار غار آماده شدند و به محض اعلان شروع تایم بازید از بلندگو همگی پر انرژی و بشاش بصف وارد جایگاه ورودی شدیم .
فضای داخل غار با چراغ های تعبیه شده در گوشه و کنار دیواره ها روشن شده بود و تا هفتصد متر ابتدای ورودی به دلیل تعریض دهانه غار تمام شگفتی های طبیعی از بین رفته بود .

اما در ادامه مسیر استلاکتیت ها و استلاگمیت های آهکی یکی پس از دیگری شروع به خودنمایی کردند و بازدید کنندگانشون رو به حیرت واداشتند . همسفران البرز منهم این فضا رو غنیمت شمردند و تا می تونستند با گرفتن عکس ، حضورشون رو در کنار این مواهب کم نظیر طبیعت به ثبت رسوندند .
بعد از اتمام زمان بازدید دوستان یک به یک کنار اتوبوس حاضر شدند و با لبی خندان و دلی خوش عازم بازگشت به کرج شدیم
در مسیر بازگشت هم توقفی کوتاه برای خوردن هندوانه شیرین داشتیم و باقی راه رو با آهنگ های شاد و هنر نمایی دوستان خوش ذوق وبرگزاری مسابقات جام قهرمانی البرزمن به پایان رسوندیم .
با امید به اینکه تونسته باشیم لحظات شادی رو در زندگی زیبای شما عزیزان به یادگار بگذارم
با تشکر ویژهاز آقا روزبه همکار خوبم و به امید دیدار مجدد همسفران عزیز در سفر های آتی .
كاربر(ان) زير تشكر كردند: رعنا

• ferana
  • ferana's Avatar
  • بازديد كننده
8 سال 7 ماه قبل #1386 توسط ferana
درود به دوستان و همسفران جدید ...
سفر و تجربه خوبی بود و از تمام همراهان تشکر میکنم ...
به امید دیدار در سفرهای بعدی !24

• رعنا
  • رعنا's Avatar
  • بازديد كننده
8 سال 7 ماه قبل #1397 توسط رعنا
خانم مقصودی عزیز بسیار عالی بود و توضیحات ارایه شده همراه با همیاری شما بسیار بسیار عالی بود موفق و سربلند باشید