× تصاویر و سفرنامه های تور های زمستان 97

سفرنامه تور اصفهان گردی مورخ 20 الی 97/10/21

بیشتر
5 سال 3 ماه قبل - 5 سال 3 ماه قبل #2087 توسط travelloug
سفرنامه تور اصفهان گردی
مورخ 20 الی 97/10/21
راهنما: وحید شعبانی


جهان آفرین را جهانى نبود ، جهان را اگر اصفهانى نبود.
عزم سفر داریم و اینبار به دل جاده خواهیم زد تا از اصفهان ، مروارید غلتان دوران اسلامی و صفوی دیدن کنیم .. راس ساعت ۵ صبح با حضور سید و علیرضا جان ترابزاده و دیگر همسفران به عمق شب میزنیم.. آفتاب و مهتاب جای خود را عوض کرده و حالا در مهتاب نشسته و صبحانه نوش جان میکنیم.. سپس به راه خود ادامه میدهیم و از قم میگذریم .. معارفه را آغاز میکنیم و دوستان یک به یک خود را معرفی کرده و از کارهای شجاعانه یا اشتباهات بامزه شان در طول زندگی میگویند . در نطنز توقف کوتاهی داریم و قبل از ظهر به اصفهان و منارجنبان میرسیم..



مقبره عمو عبدالله کارلادانی عارف قرن ۵ که با رقص مناره هایش در جهان زبانزد خاص و عام شده است..


پس از دیدار و مختصر توضیحاتی رهسپار میدان نقش جهان میشویم.


در وقت ظهر وارد میدان شده و دوستانمان را آزاد میگذاریم برای ناهار .. هر کس به طرفی میرود ..


و در ساعت مقرر و پس از صرف ناهار همه به سمت قصر عالی قاپو محل وعده مان می آیند .. به داخل عمارت میرویم و از شگفتیهایش میگوییم و میبینیم..‌ از طاق ضربی اش ، پله های تشریفاتی و اتاق صوت .. دوستان در ایوانش می ایستند و کیفور می شوند از این منظره زیبا..


عکس میگیریم و میرویم برای دیدار مسجد شاه..


مسجدی زیبا و حیرت آور از دوران صفویه و شاه عباس کبیر .. ایوانها و کاشیکاریهای معروف تا گنبد پرآوازه که طنین صدای صرامی ما بر دل آن مینشیند .. از مسجد بیرون میشویم .. چرخی در میدان میزنیم ..


از قیصریه دیدن میکنیم و به طرف اتوبوس میرویم ..


به هتل سنتی طلوع خورشید میرویم.. فضایی دل انگیز دارد .. استراحتی میکنیم .. ساعت ۸ از هتل بیرون میزنیم . گشتی شهری در دل اصفهان و توقف جلوی پل خواجو .. از پل زیبای خواجو و بیابان برهوت زاینده رود دیدن میکنیم.. از شیرهای بختیاری نگهبان زاینده رود می گوییم و روی پل قدمی میزنیم..


سوار ماشین میشویم و مقصد بعدی مان پل الله وردی خان یا ۳۳ پل است .. شاهکار معماری عصر صفوی .. از پل میگوییم و زاینده رود و جشن تیرگان که روزگاری در پرآبی برگزار میشده و حالا دیگر نیست... از پل رد میشویم و در چهارباغ قدمی میزنیم و شامی میخوریم.. به اتوبوس برمیگردیم .. مصطفی خان زمانیان دیر کرده و محکوم به شیرینی است .. دوغ و گوشفیل میخرد و ما هم میخوریم .. به هتل برمیگردیم و از خستگی خوابمان میبرد ..


روز بعد .. صبح است . صبحانه را خورده ، هتل را تحویل داده و میرویم . مقصد اولمان مسجد جامع عتیق شهر اصفهان است .


یادگار ۱۵ قرن معماری ایرانی !! جایی بس شگفت انگیز و فوق العاده دیدنی .. از دوران دیلمیان و خواجه نظام الملک سلجوقی گرفته تا سلطان محمد الجایتو... همه چیز دارد این مسجد .. از شاگرد و استاد تا کنج درویشی.. محراب بی نظیر الجایتو را هم میبینیم و دلمان راضی به رفتن نیست ولی میرویم و قدمی در دل بازار قدیمی میزنیم ..


وعده گاه بعدیمان هشت بهشت است . باغی زیبا و تاریخی که در دل خود یکی از زیباترین کاخهای جهان در زمان صفویه را داراست..


از هشت بهشت و سوگلیهایش دیدن میکنیم و به چهل ستون میرویم .. در نگاه اول ۱۸ ستون دارد .. دو ستون هم در پشت سر که می شود ۲۰ و تصویر آن در آب میشود ۴۰.‌.. اما خب اگر با انصاف چرخی هم دور ساختمان بزنیم ۲۰ ستون دیگر را نیز پیدا خواهیم کرد :) از تابلوهای باشکوهش دیدن میکنیم و کلی از اصفهان قدیم میگوییم و میرویم ..


از میان باغ اندیشمندان و هنرمندان قدیم اصفهان رد می شویم و به نقش جهان میرسیم دوباره .. اینبار برای دیدن شیخ لطف الله که دیروز تعطیل بود و امروز هم به لطف اذان ظهر تعطیل است و صبر میکنیم تا باز شود .. باز میشود و قلب ما هم باز میشود از دیدن اینهمه زیبایی در یکجا ... مسجدی اختصاصی برای پدر زن شاه عباس .. زیباست و دیگر هیچ.. از شبستان هم دیدن میکنیم و میرویم برای ناهار در هتلمان..


ناهار را نوش جان میکنیم و چای مینوشیم و میرویم برای دیدار پیش بینی نشده از کلیسای وانک جلفای نو .. از شاه عباس و ارامنه بینوا میگوییم تا محله جلفا و کلیسا ..


از کلیسا دیدن میکنیم و دوستانمان حیران نقاشیهای زیبا هستند .. از عهد عتیق تا عهد جدید و۷ طبقه بهشت.. از موزه هم دیدن میکنیم و عکسی به یادگار میگیریم و میرویم ..


در راه گز هم میخریم و پیش بسوی کرج .. هنرمند زیاد داریم .. پس از توقفی کوتاه در نزدیکی قم کلی میخوانیم و میخندیم و کیفور به کرج برمیگردیم .. حالا دیگر فرزاد در قلب تک تک ما جا دارد :) .. کرج زیباست و با دیدنش به یاد می آورم که سفر پایان ندارد.. تا دوباره بدرود..
Last edit: 5 سال 3 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.103 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک