× تصاویر و سفرنامه های تور های پاییز 97

مورخ 97/7/27
راهنما: شاهین جهانپور

مهر ماه زیبا ...
این بار ، سفری به پایتخت ایران داریم ... ولی نه پایتخت فعلی ، بلکه پایتخت ایران زمین درسالهای دور ...
همدان شهر زیبایی ها ، شهری که از دیرباز شاهد اتفاقات تاریخی بسیار بوده . اتفاقاتی گاه غمگین و گاه شکوهمند بوده و تاکنون داستان های بسیار ی برای باز گو کردن داشته و دارد ... و هم چنین دارای آرامگاه بزرگانی است که مایه فخر و مباهات ما ایرانیان ، در جهان هستند .
سحر گاه جمعه با رسیدن همراهان جان حرکت کردیم .
صبحانه ای بسیار مفصل را در رستوران ر تالار شهر قزوین نوش جان کردیم و به سوی همدان از مسیر زیبای آوج به راه افتادیم .
در مسیر ، معارفه ای با موضوع اسم مان و سرگذشت نام گذاری آن در کودکی برگزار شد و بعد از لذت بردن از معارفه ، همدان زیبا از دور خود نمایی میکرد .
اولین محل بازدید کتیبه گنج نامه بود که از دیرباز ، مردم محلی چون نمی توانستند نوشته هایش را که به سه زبان میخی ، بابلی و آشوری نوشته شده را بخوانند فکر میکردن که این مسیر گنجی بزرگ را نشان میدهد ولی این نوشته داریوش شاه کبیر و پسرش خشایار شاه است که مدح خدای بزرگ را گفته اند و از فتوحات و عدالتش در زمان حکمرانی صحبت کرده ...

بعد از بازدید از این محل زیبا و آبشارش، آفتاب نیم روز خبر از این میداد که وقت نهار رسیده ، در جوار بابا طاهر یک رستوران سنتی زیبا وجود دارد که میزبان همراهان ما برای نهاری لذیذ بود .

از رستوران که خارج شدیم به سوی مقبره بابا طاهر رفتیم ، در مقبره یکی از همراهان که از دوست داران این عارف بزرگ بوده چند بیتی برایمان خواند و حسابی لذت بردیم.

انرژی مضاعف همراهان باعث این شد که گشتی اضافه برای همراهانمان داشته باشیم . به همین دلیل به مرکز حکومت (شهر باستانی هکمتانه) رفتیم . از حفاری ها و موزه زیباییش دیدن کردیم که بسیار مورد توجه همراهان قرار گرفت .

دیگر نوبتی هم باشد نوبت عرض ادب به شیخ ابوعلی سینا از بزرگترین دانشمندان عصر خود که به 12 علم در آن زمان تسلط کامل داشته و مقبره ای با 12 ستون دارد به همین دلیل در زمان رضا شاه ساخته شده است .
از مقبره با موزه زیبایش بازدید کردیم . دیگر زمان بازگشت فرا رسیده بود ...

سوار بر اتوبوس ، اتوبان بی پایان ساوه را پیش رو گرفتیم . مسیر بازگشت به بازخوانی ترانه های قدیمی گذشت . آقای غلام حسینی ما را سوپرایز کردند و آقای قربانی ( که بسیار زحمت عکاسی را در طول سفر کشیدند) این بار هم از صدای زیبایشان لذت بردیم ، تا کرج که همراهان را در میعاد گاه البرز من بدرود گفتیم به امید دیدارشان در سفرهای دیگر.