× تصاویر و سفرنامه های تور های پاییز 97

مورخ 97/8/4
راهنما: وحید شعبانی
سفرنامه: آرمان نظری

سفر کردن، فقط تماشا کردن و عکس گرفتن نیست. این تغییری است که پایدار است تغییراتی که سفر در شما ایجاد می کند در روح شما می ماند، شیوه زندگی شما پس از هر سفر تغییر می کند.
در اولین جمعه از آبان ماه شهری را برای گشتن انتخاب کردیم که پیشینه تاریخی غنی دارد شهری که زمانی اقتدار و زیبایی فراوانی داشت و از اولین شهرهای دنیا بود، شهری که پر از خاطرات تلخ و شیرین و اتفاقات طبیعی و انسانی از قبیل جنگ آن را به ویرانی برد و دوباره از نو ساخته شد شهری که روزی تهران را دربرداشت و مادر شهر تهران بود که اکنون در آغوش تهران گم گشته و این شهر با شکوه جایی نیست جز شهرری...
صبح با انرژی همسفران یکی پس از دیگری با لبهای خندان و سر تایم به ما ملحق شدن و با رسیدن خانوم کاویان روز خودمون رو شروع
کردیم...
خیلی از همسفران قدیمی با ما در این سفر همراه بودن و دوستان جدیدی نیز در این سفر با ما همراه شدن و برای شناخت بیشتر از یکدیگر به معارفه پرداختیم و بیشتر با هم آشنا شدیم...
به اولین محل بازدید، برج طغرل رسیدیم

و در آنجا توضیحات کامل درمورد برج ، کاربردهای آن و مقبره محمد محیط طباطبایی که در همان باغ دفن شده را از زبان دوست خوبمان آقای قنبری شنیدیم..

پس از دیدن و عکس گرفتن از این سازه زیبا به گورستان ابن بابویه یا همان شیخ صدوق رفتیم و از آرامگاه جهان پهلوان تختی بازدید کردیم..

برای بازدید از چشمه علی سوار ماشین شدیم و به سمت این محل که زمانی پر آب بود مردم اون زمان فرش های خودشان رو در این محل می شستن و اعتقاد بر این داشتن که اب این چشمه فرش هایشان را خیلی بهتر تمیز می کرده ولی به علت بی مهری های بسیار در سالیان اخیر عمق چشمه کمتر کمتر شده. در کنار چشمه یه سنگ نگاره از زمان فتحعلی شاه وجود داره که نقوش این سنگ نگاره نمایانگر شکار پادشاهان در آن زمان بود و در بالای این چشمه دیوار بازسازی شده از دیوار قدیمی شهر ری رو میتوان نظاره کرد.

پس از بازدید از چشمه علی به سمت دژ رشکان رفتیم، دژی که برای محافظت از شهر ری در زمان اشکانیان ساخته شد بود و در بالای این دژ تمام شهر ری زیر پایمان بود...
بعد از دیدن از این دژ برای ناهار به یکی از رستوران های شهرری رفتیم و از خوردن غذا لذت بردیم و کمی استراحت کردیم و چای خوردیم و آماده شدیم برای رفتن و زیارت امامزاده شاه عبدالعظیم و دیدن بازار شهر ری...

بعد از تایمی که به دوستان برای دیدن بازار و زیارت دادیم همگی در کنار اتوبوس جمع شدیم تا به آخرین محل که در برنامه امروزمان بود برویم...
به امین اباد رفتیم و کوه طبرک جایی که گنبد فخر الدوله یا امیراینانج در میان آن و برج نقاره خانه در بالای آن قرار دارد، هنگامی که برای بازدید از برج نقاره خانه رسیدیم نزدیک به غروب آفتاب شده بود ومنظره ای زیبایی رو در پشت سرمان تشکیل شده بود که زیبای عکس برداری از این سازه را چند برابر میکرد...

بعد از بازدید از برج نقاره خانه به سمت کرج برگشتیم وبه آخر سفر نزدیک شدیم...