× تصاویر و سفرنامه های تور های زمستان 96

سفرنامه تور آبشار یخی خور مورخ 96/11/20

بیشتر
6 سال 2 ماه قبل #1844 توسط travelloug
سفرنامه تور آبشار یخی خور
مورخ 96/11/20
راهنما: شاهین جهان پور




در بیستمین روز از روزهای سرد بهمن ماه کوله بارمان را بستیم برای تجدید دیدار با آبشار زیبا و یخی خور. همسفران هم کم کم آمدند تا یک سفر خاطره انگیز را آغاز کنیم. پیچ و خم های جاده چالوس همراه با کاپیتانی قدیمی و همسفرانی پایه و عزیزتر از جان صفای دیگری داشت و بیشتر دلبری می کرد.
در مسیر برای ویتامین گیری و صرف صبحانه در رستوران ساحل واریان توقف کردیم و با گرفتن چند عکس یادگاری با منظره سد کرج مسیر رو ادامه دادیم. دیگر نوبت آشنایی با همسفران و پیدا کردن دوست های جدید بود! ما هم که بی صبرانه منتظر این لحظه، از خودمان شروع کردیم و از خودشان گفتند و شنیدیم و خندیدیم ... .
آسمان هم انصافا کم نگذاشت و نسیمی ملایم برای شروع پیاده روی به استقبال مان آمد.


















باز هم خنده و شوخی و عکس های یادگاری و حرکت به سمت آبشار. بعد از پیاده روی در میان کوه های پر برف و تماشای منظره های دیدنی، آبشار از دور خودنمایی کرد... همسفران به شوق دیدن آبشار و برف بازی مسافت باقیمانده تا آبشار را دو تا یکی کردند و بلاخره به زیر آبشاری یخی به ارتفاع 50 متر رسیدیم.






با کمک دوستان آتش رو سرپا کردیم و در هوای سرد کوهستان (دلتان نخواهد) چای آتیشی دبشی نوش جان کردیم.
بد نیست بدانیم که آبشار زیبای خور در استان البرز و به فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج – چالوس در مجاورت روستایی به همین نام واقع شده است. آبشار از روستای خور تقریبا ۲ کیلومتر فاصله دارد که با طی زمان ۲ الی ۲:۳۰ دقیقه از میان درختان زیبای سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس و طبیعت زیبای منطقه به پای آبشار خور خواهید رسید. به دلیل جلوگیری از هدر رفت آب چشمه مسیر نهر آب از نزدیکی آبشار تا روستا به وسیله کانال کوچکی هدایت می شود که در میان مسیر دریچه هایی برای تغییر مسیر آب به سمت باغات تعبیه شده است. محل ریزش آب به صورت صخره ای و کاملا عمود بر زمین است و یخ نوردان زیادی از این آبشار بالا می روند که منظره شگفت انگیزی پدید می آورند.






مسیر برگشت هم به برف بازی و سر خوردن گذشت که در قسمتی از راه با جان و دل به صدای دل نشین طبیعت گوش سپردیم و لذت سفر را دو چندان کرد. همراهی با همسفران در مسیر برفی تجربه ای لذت بخش برایمان یادگار گذاشت. در پایان از همکار گرامی خانم فرزام که در این سفر بسیار همراهی کردند ممنون و سپاسگذارم.
سفر پایان ندارد

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

مدیران انجمن: admin1
زمان ایجاد صفحه: 0.289 ثانیه