× تصاویر و سفرنامه های تور های پاییز 97

سفرنامه تور مرداب هسل
مورخ 97/9/2
راهنما: شاهین جهانپور

در اولین روزهای آذر ماه سفرمان را به مقصد مرداب هسل آغاز کردیم. برای رسیدن به این مرداب زیبا باید از جاده چالوس عبور کنیم و مرزن آباد را پشت سر بگذاریم.
مقصد اول ما رستوران صخره بود برای صرف صبحانه. پس از صرف صبحانه راه رو به سمت مرزن آباد ادامه دادیم.
از اتوبوس پیاده شدیم و مسیری دیدنی رو در هوایی بسیار مطبوع و دلچسب پیمودیم.

طبیعت هم که در فصل پاییز بسیار دلبری می کند و معرف حضورتان هست. قدم به قدم به دل جنگل می رفتیم تا مرداب رو پیدا کنیم و لذت ببریم. در کنار دو درخت انجیلی توقفی کردیم و کمی از درختان و جنگل گفتیم و به راه خود ادامه دادیم تا کم کم مرداب خودنمایی کرد و دل همه را با خود برد... در قسمتی از جنگل کمپ زدیم و آتشی را بپا کردیم .

حیفمان آمد دور مرداب چرخی نزنیم. همسفرها مشغول عکاسی شدند و پس از گشت به کمپ برگشتیم تا دورهمی ناهار نوش جان کنیم.
بعد از ناهار مشغول معارفه شدیم تا با هم بیشتر آشنا بشیم. در این میان بوی چوب نیم سوخته و عطر چای آتیشی قلقلکمان می داد...

از درخت بلوط گفتیم و از مرداب خداحافظی کردیم و سوار اتوبوس شدیم. در مرزن آباد توقفی داشتیم برای خرید سوغاتی و در کنار دوستان عصرانه ای نوش جان کنیم.
توقف بعدی ما در کندوان بود. آشکده هایی که عطر آش داغ شان همه جا را پر کرده بود پذیرای ما بودند.
در نهایت به سمت کرج رهسپار شدیم. در مسیر برگشت به خواندن ترانه های خاطره انگیز مشغول شدیم تا به مقصد رسیدیم
برای سفر کردن نباید فرصتی رو از دست داد.