تنگه دار

tangedar

تنگه دار ، معروف به آمازون ایران

دره‌ای عمیق با دیواره‌های بلند را تصور کنید که از میان آن رودخانه پر آبی می‌گذرد، در آب خنک آن قدم بگذارید اگر سرتان رابالا بگیرید، درختانی را خواهید دید که بالای دیواره‌ها در هم تنیده‌اند. نور آفتاب از لابلای شاخ و برگ آن‌ها می‌تابد و منظره بی‌نظیری ساخته است. از همه مهیج‌تر، عبور از رودخانه است. با هر قدم مشخص نیست در چه عمقی قدم می‌گذارید. در یک قدم ممکن است آب تا زانوی‌تان بالا بیاید و در قدم دیگر تا شانه‌های‌تان، حتما تا اینجا متوجه شده‌اید که بهترین زمان سفر به تنگه دار فصل تابستان است. مسیری خنک‌، سایه و امکان آب‌بازی باعث شده این منطقه به بهترین مقصد در این فصل تبدیل شود. برای رسیدن به تنگه دار راهی جاده چالوس شوید. راه فرعی که به نوشهر می‌رسد را پیش بگیرید تا به روستای کُشک سرا برسید. از اهالی روستا آدرس تنگه دار بپرسید، اما یادتان باشد که اهالی محل این تنگ را به نام تنگ کوشک ‌سرا می‌شناسند.

چرا این مسیر زیبا رو به شما پیشنهاد می کنیم؟

از همان ابتدا می توانید پا در آب خنک رودخانه تنگه دار بگذارید و  مناظر زیبای صخره های پوشیده از خزه و پرسیاوشان را ببینید.

عمق آب در هر قدمتان متغیر است. هنگامی که آب تا زانوی شما است بازهم مراقب باشید، ممکن است در قدم بعدی تا گردنتان در آب فرو بروید. در ادامه راه به حوضچه هایی می رسید که می توانید از روی صخره ها در آن شیرجه بزنید و گرمای شهر را با خنکی آب عوض کنید.

این مسیر یکی از بهترین و مهیج ترین مسیرهای آب و آب بازی می باشد که برای اولین بار توسط البرزمن شناسایی و اجرا شد و به نام تنگه دار نام گذاری شد و به همین اسم معروف و شناخته شد.

البرزمن مبتکر و اولین مجری برگزاری تور تنگه دار از سال 93 تاکنون، برگزار میکند:

رودخانه نوردی یکی از جذاب ترین کارهایی که میشه تو طبیعت انجام داد✌  ️اون لحظه ای که گرم از پیاده روی و پیمایش هستی و دو دل برای قدم گذاشتن تو آب خنک، همون لحظه ای که پاهات رو با کلی سر و صدا از هیجان و سردی آب به جریان رودخونه می سپری، اون چند قدم اول و تازه شدن روح و جسمت، تجربه ای فراموش نشدنی ست...

جنگل و تنگه دار در استان مازندران با مناظر زیبای صخره های پوشیده از خزه میتونه بهترین انتخاب برای رودخانه نوردی باشه...

جنگل پیمایی سبک، برنامه ویژه رودخانه پیمایی و دره نوردی متفاوت و ماجراجویانه در تنگه دار، آب بازی هیجانی و شنا در حوضچه های آب و ...

تنگه دار یا تنگه دار کوشکسرا یکی از مقاصد بکر طبیعت‌گردی شمال کشور است. 

تنگه دار مکانی مناسب برای سپری کردن روزهای گرم سال و داشتن لحظاتی شاد و مفرح است. شنا و آب‌تنی، رودخانه نوردی، تنگه پیمایی و صخره‌نوردی از جمله تفریحات هیجان‌انگیز و مهیجی است که در این سفر تجربه خواهید کرد.

آدرسش کجاست؟

ایران، استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش مرکزی، نزدیکی روستای کوشكسرا

بهترین زمان برای سفر :

بهترین زمان سفر به تنگه دار، اواخر بهار و به‌ ویژه تابستان است. در ابتدای فصل بهار به‌دلیل بارندگی زیاد، سطح آب دره بالا و تنگه نوردی با خطر همراه است. 

چاپ ایمیل

نماد اعتماد الکترونیک

enamad

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک