× تصاویر و سفرنامه تورهای پاییز و زمستان 90

راهنما : پویا ملاحسنی
مورخ 90/9/11
سلام دوستان خوبم
هفته پیش تور غار یخ مراد به علت بسته شدن راه کنسل شد . اما امروز هوا عالی بود و برنامه به خوبی اجرا شد . ساعت 7:30 از میدان سپاه حرکت کردیم.. چند نفری هم عظیمیه سوار شدن و البته باز هم چند نفری از دوستان کم لطفی کردن و کنسل کردن .پویا برنامه تور را برای همه توضیح داد و بعد هم مراسم آشنایی مسافرها شروع شد . مسافرها اکثرا جدید بودن .. کنار سد کرج توقف داشتیم و پویا کمی برایمان از تاریخ این سد گفت . صبحانه را کنار سد خوردیم هوا سرد بود سریع سوار ماشین شدیم و راه افتادیم..
از ماشین که پیاده شدیم حدود یک ساعتی پیاده روی کردیم یه مسافر کودک هم داشتیم که از همه زرنگ تر بود و البته کمی هم شیطون .. به دهنه غار که رسیدیم کمی استراحت کردیم و چایی خوردیم.. چراغ قوه ها و هد لایت هارو آماده کردیم و وارد غار شگفت انگیزه یخ مراد شدیم.. اول ورود مان من مجبور شدم به خاطر یکی از مسافر ها بیرون بمونم.. یک ساعتی طول کشید که گروه برگشت.. همه هیجان زده و خوشحال برای من تعریف کردن که چند بار لیز خوردن و همه به هم کمک کردن . کوله ها رو برداشتیم و به سمت پایین کوه راه افتادیم.. تمام برگشت رو همه لیز خوردیم !! ناهار روی برفا و البته زیر آفتاب صرف شد و کلی چسبید . توی راه برگشت بازی گروهی کردیم و این بار گروه ما بازنده شد.. ساعت نزدیک به 18 بود که میدان سپاه رسیدیم..