× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 96

و بر کوتاهی پرچین حیاط بغلی
خوش به حال سهراب
که به کاشان خودش می بالد

اردیبهشت ماه همه جای ایران بوی بهار و طبیعت احساس می شود اما ماجرای این شهر کویری چیز دیگری است. این شهر سرسبز در دل کویری خشک و بی آب و علف بهشت کوچک را تداعی می کند. جای جای این شهر پوشیده از گلستان های زیبا و باغ های سر سبز است که با همنوایی پرندگان خوش آواز و آب روان مناظر خاطره انگیزی را به نمایش می گذارد.
در خنکای هوای صبح گاهی اردیبهشتگان ساعت ۴صبح همه همسفران کاملا به موقع تشریف آوردن و همراه با کاپیتان علی بیگدلی به سمت شهر گل و گلاب، چهار تاقی و چشمه اسکندریه حرکت کردیم.
بعد از یه چاق سلامتی با همسفرانمون و توضیحات مختصری در مورد سفر کمی استراحت کردیم تا به رستوران مهتاب رسیدیم. صبحانه لذیذی میل کردیم و حرکت کردیم به سمت نیاسر...

در مسیر تک تک از خودمان گفتیم و با هم سفران عزیزمان آشنایی بیشتری پیدا کردیم . در میان همسفران هم یک زوج جوان اولین سفر بعد ازدواجشان را با ما آمده بودند که برایشان زندگی سرشار از شادی و آرامش آرزو کردیم.

به نیاسر و باغ گلابگیری زمزم رسیدیم و بعد از گشتی در میان غنچه های گل محمدی و بوته های شقایق مراسم گلابگیری را همراه با توضیحاتی در مورد این مراسم دیدیم و چای و شربت نوش جان کردیم.

پس از آن به سمت بنای چهار تاقی نیاسر که یکی از زیباترین و دقیق ترین بناهای تقویمی ایران است رفتیم و بعد از چند عکس زیبا به سمت چشمه اسکندریه و درخت چنار ۱۲۰۰ ساله رفتیم.

پس از دیدن ماهی ها در زلال آب چشمه قدمی زدیم در کوچه های زیبای نیاسر تا در انتهای پارک به کوشک صفوی رسیدیم و در بام نیاسر عکاسی کردیم.
هم نوا با آب آرام آرام ۳۰۰ پله را رو به پایین رفتیم که یکی از زیباترین آبشار های ایران را ببینیم. مجالی داشتیم برای چند عکس و به سمت ماشین حرکت کردیم.

از نیاسر حرکت کردیم به سمت هتل با صفای نگین در محله محتشم کاشان . محلی پر از عشق که درآمد آن صرف کمک به یتیمان می شود.

پس از نوش جان کردن نهار از میان کوچه های زیبای کاشان گذشتیم و بازدید داشتیم از آب انبار قدیمی.
از آن جا به سمت محل علوی کاشان در کنار دیوار قدیمی رفتیم به سمت خانه عباسیان .

درون خانه قدمی زدیم در تاریخ پر رمز و راز آن
از اتاق زیبای آینه، حیاط بیرونی ، حیاط اندرونی، اتاق های زمستانه ،حوض خانه ، سرداب و پس سرداب گذشتیم و پس از نوش جان کردن شربت و فالوده خنک به سمت ماشین حرکت کردیم.

در راه برگشت اندکی خستگی در کردیم و یک مسابقه جنجالی داشتیم که با برنده شدن تیم جلوی ماشین و کلی شادی به پایان رسید.
حدود ساعت ۱۰ شب به میعاد گاه البرزمن رسیدیم و با لبی خندان بدرود گفتیم همسفران عزیزمان را