× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 97

سفرنامه تور آمورشی آبشار شله بن 97/2/21

بیشتر
5 سال 11 ماه قبل - 5 سال 11 ماه قبل #1908 توسط travelloug
سفرنامه تور آموزشی آبشار شله بن
مورخ 97/2/21
راهنما: مهدی کمال زارع


طالقان یک از هزاران خاک نیست سرمه ایست او ،مهر بر پیشانی است .بام البرز است ، نامش نیک باد کو تفرجگاه هر ایرانی است .
بازهم گروه طبیعت گردان کودک و نوجوان البرز من ،گام در راهی دیگر نهادند و در یک روز زیبای بهاری به سمت طالقان نگین البرز حرکت کردند پس از طی مسیر از اتوبان کرج قزوین و پس از گذر از شهر آبیک از اتوبان به سمت کوهستان تغییر مسیر دادند و پس از گذشت زمان اندکی ، یعنی ساعت 7:45 به بخش زیاران رسیدند و در رستوران سنگی با آبنما و باغ زیبای مملو از میوه ها که گیلاسهای زودرس آن هم کم کم قرمز شده بود صبحانه را صرف کردند .



در مسیر از طالقان شنیدند و از داستانهای قدیمی آن ،با کوهها و روستاهای مسیر آشنا شدند درخت اورس را دیدند . از گردنه ابراهیم آباد بالا رفتند و بر فراز گردنه که ورود دوباره آنها به استان البرز بود کوههای سر به فلک کشیده را نظاره گر شدند .ابرها اجازه دیدن علم کوه را نداد اما کوه سپید پوش که بزرگترین کوه این منطقه است یعنی شاه البرز زیبا را دیدند .



در مسیر سرازیری، به زیدشت روستای رفته در زیر سد رسیدند که در حال حاضر ویلا ها و اقامت گاههای زیبا و نوساز در کنار سد زیبای طالقان چهره جدیدی به این روستا داده است . مسافران جوان در کنار جاده ی مشرف به سد توقف کردند و عکس یادگاری گرفتند. سپس در امتداد رودخانه رفتند تا به شهرک سابق یا شهر طالقان در ساعت 9:30 رسیدند. توقفی کوتاه و گذر از پل رودخانه گل آلود و خروشان طالقان رود. از دوراهی بالا طالقان و خسبان ،به سمت خسبان تغییر مسیر داده و در ساعت 10:40 به خسبان رسیدند .






آغاز پیاده روی یک ساعته در کنار رودخانه تا رسیدن به آبشار شله بن. این آبشار از کنار روستای بزج به پایین می ریزد و هوای منطقه را نمناک و عاشقانه می کند این آب همان عشق و برکت است که در زندگی ما جاریست. ساعت 11:20 رسیدن به محل کمپ و تازه شروع برنامه پیشاهنگان جوان.





















اولین برنامه برپایی چادر ها و آموزش مهارتهای کمپینگ و استقرار در طبیعت بود . چرا که احتمال بارش باران وجود داشت و داشتن سرپناه لازم .



کار بعدی جمع آوری هیزم بود و اره کردن طبیعت گردان جوان ، خودشان باید آتش می افروختند و اجاق می زندند.


حالا نوبت بازدید از آبشار بود و گرفتن عکسهای یاد گاری، در میان شادی و لذتی وصف نشدنی .


بعد خوردن چای آتیشی در کنار گرمای لذت بخش آتش، بسیار لذت بخش است . برنامه بعدی آشپزی در طبیعت است.



آموزش چند غذا : جوجه کباب، سیب زمینی شکم پر ذغالی ،پخت نان در پیاز ،قارچ وگوجه و فلفل کبابی. بعد نوش جان کردن غذاهای دست پخت خودشان.









بعد از صرف ناهار ،آموزش تیرو کمان و بازیهایی با توپ .


و درساعت 16 حرکت به سمت خسبان. در نزدیکی روستا که دیگر نگران غافلگیر شدن در زیر رگبار بهاری نبودیم ،لحظاتی چشم ها را بستیم و در سکوتی آرام فرورفتیم. سکوت بچه ها جالب و غیر قابل تصور بود . سپس در ساعت 16:30 سوار اتوبوس شدیم ، توقفی کوتاه در شهرک و حرکت به سمت کرج و رسیدن به کرج در ساعت 20 .
Last edit: 5 سال 11 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.100 ثانیه