× تصاویر و سفرنامه های تور های بهار 98

سفرنامه تور لرستان
مورخ 2 الی 98/1/4
راهنما: شهام نخبه زعیم

اولین سفر بهاری سال 98 ما با دیدار لرهای سلحشور کشورمون شروع شد. روز دوم فروردین با سفر ما آغاز شد و ابتدا بعد از معرفی کاپیتان و توضیحات سفر,استراحتی کردیم تا صرف صبحانه,تو جاده یه صبحانه جانانه خوردیم و سوار ماشین شدیم.
دیگه افتاب داشت طلوع می کرد و نوبت معرفی و اشنایی با همسفرهامون شده...یک به یک خودشونو معرفی کردن و از صحبت ها و نصایح خودشون تو دوران نوجوونیشون گفتن, صبا که معتقد بود باید زور بزنه و تلاششو بیشتر کنه,میلاد توصیه می کرد دلار بخره ... و کلی توصیه های تلخ و شیرین دیگه...
کم کم مناظر پیش رومون تغییر کرد و کوهستان زاگرس دلنوازی می کرد. از اراک گذشتیم و وارد پیچ و تاب های چالان چولان شدیم,از اقوام لر گفتیم و موسیقی دلنواز لری گوش کردیم. حوالی ظهر به هتل رسیدیم و نهار خوردیم و بعد از کمی استراحت راهی بازدید از قلعه فلک الافلاک شدیم.

امسال به نسبت سالهای قبل مسافرهای خیلی بیشتری برای دیدن این قلعه اومده بودن که این نشون میده هموطن های عزیزمون توجه بیشتری به آثار تاریخی کشورمون دارن که نشانه خوبی و شاید حرکتی باشه رو به جلو برای حفظ بیشتر آثار تاریخی کشورمون .

شب هم با موسیقی زنده و محلی و پذیرایی در کنار هم گذروندیم ...

بعد از یه خواب خوب صبح روز بعد صبحانه رو تو هتل خوردیم و راهی آبشارهای بیشه و گریت شدیم ... اول رفتیم آبشار گریت که با توجه به بارش های خوب امسال رودخانه خیلی پر اب تر از سالهای پیش بود و نعره باشکوه ریزش قطره های آب ما رو محو خودشون کرده بود.

یک ساعتی انجا بودیم و عکسهای یادگاری گرفتیم .

راهی آبشار بیشه شدیم . تا نزدیکای آبشار با ماشین رفتیم و بعد پیاده راهی بازدید از ابشار بیشه شدیم, کنار آبشار هم پذیرایی شیرینی و چای که خانم مجد همکار عزیز زحمت کشیدن و آوردن که لذت بازدید ابشار و چند برابر کرد .

بعد از بازدید از آبشار از ان شلوغی و حجم بازدید کنندها راهی هتل شدیم. نهار رو هتل خوردیم و یه استراحتی داشتیم, عصر راهی دریاچه کیو شدیم و تا آخر شب مشغول گشت و گذار در شهر خرم آباد بودیم و عده ای از همسفرامون رفتن بام لرستان و شب همگی روی تخت خوابهامون آرام شدیم و با دلی خوش اماده ی سفر روز آینده شدیم .

روز چهارم فروردین شده بود خیلی زود نوبت به بازدید از آبشار نوژیان شده بود و این خبر از روز آخر سفرمون میداد ...
صبح همگی وسایلمونو جمع کردیم و آماده گذاشتیم هتل ... اول رفتیم ابشار نوژیان, هوا نم بارون داشت ما هم از قبل آمادگیشو داشتیم و از صبح با لباس بارونی از هتل زده بودیم بیرون, آبشار نوژیان یکی از بلندترین آبشارهای لرستان هست.

یک ساعتی اونجا بودیم و بکر بودن نوژیان لذتمون و از آبشار و بیشتر کرد ...

کم کم ساعت, زمان نهار و بهمون نشون میداد که باید برمی گشتیم . اول رفتیم هتل و وسایلمونو جمع کردیم داخل اتوبوس و مستتقیم رفتیم رستوران برای صرف نهار . بعد هم جاده برگشت بود و چرت بعد از نهار انرژیهامون و تجدید کردیم . تو راه برگشت هم رقابت های چندگانه بین همسفرامون در قالب پنج گروه انجام شد که گروه انجام شد که گروه دنده یک و نوژیان با امتیاز برابر برنده شدن و از طرف البرز من ... هدایایی بهشون داده شد.

با آرزوی سالی پر از سفر و تجربه های شیرین زندگی
Last edit: 5 سال 2 هفته قبل by travelloug.