× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 97

سفرنامه تور کوهنوردی شاه البرز مورخ 97/4/15

بیشتر
5 سال 9 ماه قبل - 5 سال 9 ماه قبل #1942 توسط travelloug
سفرنامه تور کوهنوردی شاه البرز
مورخ 97/4/15
راهنما: مریم فرزام


وقتی قله ها فرایم می خوانند ، وقتی رودخانه خروشان صدایم می زند و و گلها به من تبسم می کنند ، اگر کسی همراهم نباشد چه لذتی دارد دیدن آنها ؟! حکایت ما حکایت بازجستن روز گار وصل است در این روزگارِ دور ماندن از اصل خویش در هجوم دردسرساز تکنولوژی ...
نیمه تیر ماه است و صبح روز جمعه . همراهان جان یکی پس از دیگری می آیند ، پس از خوشامدگویی و احوالپرسی به سمت اتوبان و سپس جاده های پرپیچ و خم همیشه زیبای طالقان حرکت می کنیم . اولین جاذبه ای که در ورود به منطقه طالقان در بالای گردنه می بینیم قله زیبای شاه البرز و کوه های اطرافش است و به تدریج که سرازیر می شویم ، دریاچه سد طالقان پیش چشم مان می آید. به همراه جاده به تدریج از کنار این دریاچه زیبا می گذریم تا به شهرک طالقان می رسیم .گذر از کوچه باغ ها و دشت های زیبای حسنجون و سید آباد ، همراه با آواز پرندگان ، شور و حال فوق العاده زیبایی برایمان به همراه دارد .






صبحانه را به همراه نیمرویه خوشمزه ای که آقای امین زاده زحمت درست کردنش را می کشد ، زیر سایه درختان نوش جان می کنیم ، و البته ساندویچ و نوشابه یه صبحگاهی سیناز و مهدیه و نگین کمی باعث تعجب است !! ولی ظاهرا قصد سبک کردن کوله هایشان را دارند قبل از حرکت با هم آشنا می شویم از خودمان می گوییم و علاقه مان به طبیعت و کوه و با این نیت که روزی پرخاطره و شاد می سازیم، حرکت می کنیم .























زیبایی های طبیعت بسیار چشم نواز است و حضور در طبیعت پاک و بکر این چشم نوازی را بیشتر می نماید ، زیباییهایی که مدیون رودخانه های کوچک و بزرگ و کوههای سرسبز منطقه است .





در طول مسیر گفتیم و خندیدیم ، کمی هوا گرم است آب بازی می کنیم ، از توتهای سفید تازه رسیده چند درخت توت کنار پاکوب می خوریم و از صدای زیبای یکی از همنوردان لذت می بریم و بالاخره ساعت دوزاده و نیم کنار رودخانه توقف می کنیم و تعدادی از همسفران به همراه آقای امین زاده آنجا می مانند و من به همراه زوج خوش ذوق کرمانیان و منای پرانرژی به سمت یکی از قله های اطراف می رویم ، شیب یال تند است و مسیر پر است از بوی کاکوتی .









نزدیک قله ایم و شاید تنها صعود از چند صخره باقی مانده ، اما فرصت زیادی نداریم ، منظره اطراف دیدنیست از یک طرف دورنمای شاه البرز و از سوی دیگر شهرک و روستاهای طالقان . بین عکاسی از اطراف و صعود ، عکاسی را انتخاب می کنیم و پس از گرفتن چند عکس به سمت پایین حرکت می کنیم . آقای کرمانیان از خاطرتشان می گویند و صعودهایشان در نوجوانی .


با خودم می گویم ای کاش نوجوانهای نسل جدید هم کمی بیشتر این شور و شوق را برای صعود و در طبیعت بودن و جدا شدن از گوشی موبایل و اینترنت و ... داشتند . به پایین که می رسیم اولین چیزی که جلب توجه می کند تابی ست که آقای امین زاده با طناب و کارابین زده ، کاربردی جدید برای آموزشهای سنگنوردی و روشی جدیدتر برای آموزش گره ها .


پس از صرف ناهار و کمی تاب بازی مسیر بازگشت را به سمت روستا در پیش می گیریم ، آقای دهقان با یک کلمن آب یخ منتظرمان است ، به سمت کرج حرکت می کنیم در حالیکه یک آخر هفته پر خاطره دیگر را در طبیعت به دور از اینترنت و فضای مجازی و اخبار و موبایل ... گذرانده ایم ، البته ا گر کلیپهای ترسناک کیمیا و نگین را نادیده بگیریم ...


و بالاخره باز هم میدان سپاه و البرز من و .....
فراموش نکن که زمین از لمس کردن پاهای برهنه ات لذت می برد و باد مشتاق بازی کردن با موهایت است.

مریم فرزام
Last edit: 5 سال 9 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.107 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک