× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 97

سفرنامه تور قلعه رودخان
مورخ 97/6/15
راهنما: شاهین جهانپور

قلعه رودخان، یکی از جاذبه های تاریخی-طبیعی استان گیلان هست که در جنوب فومن واقع شده است. طبق برنامه ریزی انجام شده ساعت حرکت،۵ صبح از مقابل دفتر بود همسفران یکی یکی آمدند ولی بخاطر تاخیر یکی از دوستان ، دقایقی دیرتر حرکت کردیم. برای صرف صبحانه در رستوران تالارشهر در نزدیکی شهر قزوین توقف کردیم حالا نوبت آشنا شدن همسفران با یکدیگر بود، نام ، شغل ، علایق شخصی از جمله اطلاعاتی بود که دوستان برای معرفی خود بیان کردند. بعد از رد شدن از شهرهای منجیل و رودبار و امامزاده هاشم، در منطقه سراوان به سمت فومن تغییر مسیر دادیم. از شهر کوچک شفت گذشتیم و وارد جاده فرعی رودخان شدیم. بعد از گذشتن از پیچ و خمهای بسیار جاده و دیدن زیبایهای مسیر به محوطه قلعه رودخان وارد شدیم. تمامی همسفران برای پیمایش پله های زیاد بسمت قلعه آماده شدند، ساعت ۱2:۳۰ بود که حرکت خود را شروع کردیم.

فقط سایه درختان باعث میشد تا بتوانیم کمی از شعله های آفتاب سوزان فرار کنیم. درختان انبوه، موسیقی آب، آواز پرندگان، حس خوب همسفران ، تمام اینها انرژی بخش گروه ما ، برای بالا رفتن بود . توقف کردیم... حدود ۱ ساعت بعد، بسمت مسیر قلعه رودخان که حدود ۱۰۰۰ پله دارد و برای رسیدن به آن حتما باید استراحت منظم در طول مسیر داشت، در مسیر کافه های زیادی وجود دارد که با نوشیدنی و خوراکی های مختلف پذیرای مسافران هستند.

گرمای هوا و رطوبت زیاد باعث شد تا تعدادی از دوستان از ادامه مسیر منصرف شوند. در چای خانه عمو رحمت به استراحت و صرف چای ذغالی مشغول شدیم آماده ادامه مسیر شدیم با همسفران به قلعه رسیدیم، شروع به بازدید از قلعه کردیم، برج و باروها، اتاقهای دیدبانی ، چشمه از جمله قسمتهای مختلف قلعه هستند.در قسمتی از قلعه که سایه بود با دوستان برای صرف نهار نشستیم .

دقاقی استراحت کردیم برای برگشتن بسمت پایین آماده شدیم.در برگشت سرعتمان بیشتر بود و زمان خیلی کمتری از وقتمان را گرفت. طبق برنامه اعلام شده قرار بود تا ساعت تمام همسفران در ماشین حضور داشته باشند ، اما دیر آمدن دوستان تاخیر بسیار زیادی در برنامه ایجاد کرد به طوریکه آخرین نفرات ساعت ۵:۵۰ به ماشین رسیدند.
در نهایت با جمع شدن تمام همسفران در اتوبوس ، برگشت را بسمت کرج شروع کردیم. در راه برگشت با توضیحاتی در مورد راه و سفر و خصوصیات سفر با مسافران صحبت کردم و بعد از آن با اجرای بازی و سرگرمی گروهی، لحظات شادی را سپری کردیم.
شب بود که به همان محل سوار شدن رسیدیم و با خداحافظی از همسفران و خاطراتی جدید این سفر هم به پایان رسید ...