× تصاویر و سفرنامه تورهای زمستان 94

مورخ 94/10/25
راهنما: پویا ملاحسنی
عکس ها: روزبه باقری و کتایون مطلبی زاده

زمستوووون .... توی شهرها دیگه فقط سرمای زمستون رو میشه حس کرد ولی از برف خبری نیست مثل اینکه.... پس چطوری باید برف گوله کرد یا توی برف ها سر خورد و سفیدی برف رو بهونه ای کرد برای شاد بودن و با هم بودن و خندیدن؟!!... به کوهستان که نگاه میکنی هنوز امیدی هست ، از اون دور داره به تو نگاه میکنه و تورو به سمت خودش میخونه..

عروس یخ زده ی کوهستان در قلعه ی سنگی خودش منتظره تا با خنده های تو از زندان برفیش بیرون بزنه قطره قطره قند تودلش اب بشه ... پس باز هم با البرزمن همراه میشیم تا دل به دامن سفید دامنه های البرز بزنیم .... مقصد آبشار یخی خور هست.... عروس یخ زده ی کوهستان مثل همیشه به موقع حرکت آغاز میشه و با هم گپی میزنیم و آشنا میشیم از کارهای غیر ممکنی که انجام دادیم برای هم گفتیم صبحانه رو کنار سد زیبای کرج نوش جان کردیم..

برخاستن آفتاب از سر کوه و انعکاس نورش تو آب سد بی نظیر بود...

بعد از چند پبچ و خم و کمی شیب به پیست اسکی رسیدیم و مسیر پیاده روی به سمت ابشار رو پی گرفتیم.. کوهستان سفید سفید بود و آسمون ابی با لکه های بزرگ و گاها محو ابرها... هوا بی نظیر بود.... بین راه کوله ها رو گذاشتیم و نفسی تازه کردیم و راه رو ادامه دادیم

بالاخره ابشار نمایان شد...

و محو زیبایی و عشق بازی اب و سنگ شدیم ....صخره ه های سنگی طوری این ابشار یخی، عروس زیبای کوهستان رو در بر گرفتن انکار که میخوان از لحظه لحظه ی بودن با معشوقشون استفاده کنن چون میدونند که با رسیدن بهار ابشار دامن سفیدش رو جمع میکنه و تا سال دیگه حسرت دیدار رو به دل صخر های کوهستان میزاره...

دل کندن از این زیبایی سخته ولی سرما کار خودش رو میکنه و مسیر بازگشت شروع میشه... به محل کمپ میرسیم

قراره اتشی به پا بشه برای گرم شدن.. ولی هر چه فوت و فن به روی چوب ها زده شد با برف دست یه یکی کردند و روشن نشدند که نشدند... خلاصه ناهار رو خوردیم و برگشتیم... تا تونستیم با گوله های برفی به هم حمله ور شدیم

از کوه سر خوردیم... .. تجربه کردن سکوت و فریاد توی کوهستان برفی رو هم از دست ندادیم و پر از احساس خوب به ماشین برگشتیم و با چای و نسکافه پذیرای شدیم.... خیلی زوووود به کرج رسیدیم و شاکریم که فرصت بودن در کوهستان برفی رو پیدا کردیم و البرز با مهربانی اغوشش رو به روی ما گشوده بود....

به امید دیدار و تجربه ی لحظاتی ناب با شما خوبان بی نظیر !35

• reza251
  • reza251's Avatar
  • بازديد كننده
8 سال 3 ماه قبل #1439 توسط reza251
[مثل هميشه يه سفر خوب و شاد و مفرح رو با همسفران عزيزم تجربه كردم و براي اولين بار ميخام اقرار كنم كه دلم براي ليدرهاي خوبمون سوخت وقتي كه ديدم چه زحمتي ميكشن تا آتشي برپا كنند چقدر دود خوردن و آخرش هم نتونستن !54 ولي نشون ميداد كه همت بلندي دارن خيلي دوستشون دارم احساس برادري باهاشون ميكنم همسفرهامون هم كه يكي از يكي عالي تر !25 دستشون درد نكنه انشالله در سفرهاي بعدي در ركابشون باشم !35