× تصاویر و سفرنامه های تور های پاییز 97

سفرنامه تور حسنجون طالقان
مورخ 97/08/17
راهنما: مهدی کمال زارع

صبح روز پنجشنبه به اتفاق 40 نفر از همسفران البرز من راهی جاده طالقان ، روستای حسنجون شدیم.
روستای حسنجون روستایی ییلاقی با باغات میوه است كه از این مكان شاه البرز به خوبی با گردنی برافراشته پیداست كه جریان رودخانه از كنار آن می گذرد. دره حسنجون به سمت شمال گسترده شده و دره ای خوش آب و هوا است و دارای ارتفاع حدود 1935 متر از سطح دریا می باشد. روستای سید آباد حسنجون از روستاهای آباد و پر رونق طالقان است.
صبحانه را در رستوران سنگی زیاران نوش جان کردیم و سپس به سمت طالقان در جاده ای زیبا و پاییزی ادامه مسیر دادیم.
نقاشی درختان هزار و یک رنگ، گویی قلمی جادویی بر برگ برگ درختان، الوانی از رنگ ها را نشانده بود...
در این بین آسمان هم حالی به حالی بود، خورشید می آمد و ابر می رفت، ابر می آمد و ترنم باران گونه هایمان را نوازش می داد.
گردنه ابراهیم آباد را طی کردیم و بر فراز آن لحظه ای از اتوبوس پیاده شدیم و از هوای مطبوع و بارانی لذت بردیم گویی آسمان هم دست یافتنی تر بود آنجا.

به روستای زیبای حسنجون رسیدیم و از بین خانه ها و باغات زیبای آن گذشتیم و مسیر زیبای کنار رودخانه را طی کردیم و از طبیعت زیبای پاییزی لذت بردیم.

مسافران با گرفتن عکس های فراوان یادگاری از این طبیعت زیبای پاییزی با خود به ارمغان بردند.
در باغ کیوان چای ذغالی خوردیم و ناهار را هم همانجا پس از بازگشت از مسیر پیاده روی دوساعته نوش جان کردیم.

سری هم به شهرک زدیم و از محصولات طالقان سوغاتی برای خانه گرفتیم که عطر و بوی طبیعت طالقان همچنان در سفره هایمان باشد.
سفر طالقان به پایان رسید اما با البرز من سفر پایان نخواهد یافت...