× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 97

سفرنامه تور پیاده روی طالقان به جاده 3هزار مورخ 97/6/28 الی 97/6/30

بیشتر
5 سال 7 ماه قبل - 5 سال 6 ماه قبل #2009 توسط travelloug
سفرنامه تور پیاده روی طالقان به جاده 3هزار
مورخ 28 الی 97/6/30
راهنما: حمید نیک پی


وقتی از هیاهوی شهر خسته باشی و دنبال جایی بگردی که کمی بتونی ارامش بگیری و دوباره نیرو بگیری برای ادامه ،خوبه که بری توی دل طبیعت و دل و بزنی به کوه و کمر
از این بابت میگیم کوه خوبه چون استواری و عظمت کوه بهمون کمک میکنه با تمام دردسرهای زندگی محکم بمونیم.وقتی داریم تلاش میکنیم برای رسیدن به قله یاد میگیریم که توی زندگی برای رسیدن به هدفمون باید نهایت تلاشمونو بکنیم و وقتی از قله سرازیر میشیم به سمت پایین یاد میگیریم که گاهی باید توی زندگیمون گذشت کنیم و رد بشیم.
کوه به همون نسبت که محکم و استوار و خشنه به همون مقدار هم اگه خودتو باهاش همراه کنی میتونه خیلی مهربون باشه (مثل زندگی)
ساعت۴صبح روز چهارشنبه۹۷/۶/۲۸ طبق قرار قبلی از میدان سپاه جنب شرکت البرزمن با اتوبوس تدارک دیده شده به همراه همنوردان عزیز راهی روستای پراچان میشویم پس از گذر از اتوبان قزوین و پیچ و خم های منطقه طالقان ساعت ۷صبح به روستا رسیده و لذت میبریم از پاکی هوای روستا که شبی بارانی را به سر برده است.















بعد از جابجایی کوله ها و لوازم سوار بر نیسان راهی جاده خاکی به سمت معدن سنگ میشویم در انتهای مسیر در کنار رودخانه و پس از صرف صبحانه و چای اتیشی که دوستان البرز من زحمتشو کشیدن مسیر پاکوب کنار رودخانه را به سمت شمال پیش میگیریم .
طی مسیر همراه با شیب ملایم و گذر از چند چشمه به دروازه سنگی میرسیم استراحتی کوتاه زیر دروازه سنگی و دیدن مناظر زیبا و سپس شیبی نسبتا تند به راه ادامه داده تا به منطقه دمچه میرسیم .



در فضای سبز و زیبا در کنار چشمه پر اب دمچه چادرها رو برپا کرده و به استراحت میپردازیم. بادرست کردن اتش و جمع شدن همنوردان در گرد ان معارفه بین دوستان انجام میشود. پس از صرف شام که زحمت تدارک ان نیز با گروه البرز من بود به خواب و استراحت میگذرانیم .
با میهمان نوازی هوای کوهستان و بارش باران و تگرگ و باد شدید شب را به صبح رسانده و با طلوع خورشید چادرها را جمع کرده و در شیبی ۴۵درجه در جهت شمال غربی به سمت گردنه گردون کوه همسپار شدیم.






با همدلی و همراهی و کمک جمعی از همنوردان به گردنه رسیدیم .مه و باد شدیددر گردنه به استقبال ما امدند و بدرقه راهمان شدند به شیب منفی تندگردنه با اتمام شیب تند به یکی از سر شاخه های رودخانه سه هزار رسیدیم و برای استراحت و صرف ناهار توقفی یک ساعته داشتیم .








با توجه به مشکلاتی که برای جمعی از همنوردان عزیزمان پیش امد قسمتی از زمان پیش بینی شده را از دست دادیم لذا مقرر شد برای جبران زمان گروه رو به دو دسته تقسیم کنیم و تعدادی از همنوردان که از امادگی جسمی بهتری برخوردان بودند را با یک راهنما همراه کنیم تا قبل از تاریکی هوا به کمپ دوم رسیده و چادرها را برپا کنند.
با تلاش و بردباری و صبر ،دیگر همنوردان نیز به کمپ رسیده و پس از کمی استراحت به نوبت از ابگرم طبیعی سه هزار بهره میبریم و خستگی مسیر را از بدن بیرون میکنیم .



صبح روز سوم پس از جمع اوری کمپ در مسیر رودخانه سه هزار به سمت شمال با مشایعت طبیعت بکر و زیبای منطقه طی طریق میکنیم تا روستای درجان و انتهای مسیر کوهپیمایی گروه .





از روستای درجان به همراه دونیسان از قبل هماهنگ شده به ابتدای جاده سه هزار رفته و سپس با اتوبوس به رستوران در چابکسر برای صرف ناهار هماهنگ شده توسط البرز من میرویم .





در رستوران با استقبال اقای سعیدی و خانواده محترمشان و اقای شعبانی عزیز روبه رو میشویم که باعث رفع خستگی و دلگرمی ما میشوند .
بر خلاف تصور شور و شادمانی دوستان از طی مسیر باعث احساس نکردن ترافیک مسیر شده و در ساعت ۳۰دقیقه بامداد به کرج و مبدا حرکت رسیده و با کوله ای از خاطرات به خانه برمیگردیم .
در پایان تشکر ویژه دارم از لیدرهای خوب البرزمن و همنوردانی که توی مسیر با تمام وجود و از خود گذشتگی کوله های دیگر دوستان را به دوش کشیدن و باعث تسهیل در طی طریق شدند و دوستانی که با ثبت تصاویر در مسیر خاطرات ان را برای همیشه ماندگار کردند .
خدا قوت و تحسین به دوستان که همت کردند و مسیر رو به پایان رسوندند ... به امید هم قدم بودن با دوستان با تجربه و طبیعت دوست بر فراز بلند ترین قله ها ...
Last edit: 5 سال 6 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.213 ثانیه

ارتباط با ما

    • تلفن : 34213531-026
    • موبایل : 09391725252
    • Email: info@alborzeman.ir
    • کرج، میدان سپاه ، به سمت سه راه گوهردشت ، بعد از خیابان بوستان ، ساختمان گلستان ، واحد یک