سفرنامه تور دریاچه لاکان مورخ 94/8/15

سفرنامه تور دریاچه لاکان
مورخ 94/8/15
راهنما: محسن کاظمی

پاییز عاشق است ، عاشقی کن ، پنجره ات را به رویش باز کن ...

صبح نیمه آبان ماه است با همسفران عاشق پاییز هزار رنگ از میدان سپاه به مقصد دیدن دریاچه ای زیبا وجنگلی با شکوه عازم سفری یک روزه به گیلان می شویم .
به چشمانمان استراحتی کوتاه می دهیم تا برای صبحانه آماده شویم

صبحانه ای لذیذ و پر انرژی صرف می شود
و معارفه که مهمترین قسمت برنامه است شروع.... همسفران با هم آشنا می شوند از کنار منجیل می گذریم و توربین های بادی آن و سد منجیل را می بینیم و کمی از تاریخش می گوییم و از رودخانه های قزل ازون و شاهرود و سپید رود زیبا سخن می رانیم ... !5
در ادامه ساز سفر کوک شد برای دیدن دریاچه ای به زیبایی بهشت در دل جنگل هزار رنگ دریاچه سقالکسار یا همون لاکان....

کنار دریاچه راه افتادیم عکاسان بودند و عکسهای یادگاری از این منظره واقعا زیبا می گرفتند وقتی هم داخل جنگل ادامه مسیر دادیم آواز پرندگان جنگلی بود که به پیشوازمان آمد و سکوت درون ما را نوازشی دلپزیر داد

جنگل پیمایی سبک انجام دادیم و از میوه ها بلوط هم که ریخته شده بود در میان جنگل به یادگار برداشتیم و به محل استراحت رسیدیم

از اونجایی که هوا چند روزی بارانی بود کلی چوب و هیزم های خیس بودند و ما پروسه روشن کردن آتش برای صرف چایی ذغالی داستانی داشت که با همت آرمان عزیز برای تهیه بنزین از شهر من،علی و جناب پیمان خان و همسر خوبشون مشغول روشن کردن این مهم شدیم ..

دوستان تا به مرداب و برکه سری بزنند و برگردن ما هم با مکافات آتش بر پا کردیم و چایی بار گذاشته شد
البته که از همسفر محترم پیمان خان جایزه قارچ کبابی هم گرفتیم..
ناهار صرف شد و در مسیر برگشت به موزه میراث روستایی گیلان که بی نظیر است از معماری روستایی رفتیم راستی پشه های جنگل کلی از ما مهمان نوازی کرده بودند و باعث شدن که عسل بانوی مهربون ما دچار حساسیت بشه خدارو شکر که چیز خاصی نبود !42
کلی عکس یادگاری از میراث روستایی گرفتیم

در راه بازگشت کلی بازی و خنده و مسابقه، حالا دیگر روز به پایان رسید است ...اما سفر همچنان ادامه خواهد داشت