× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 94

نوروز بمانید که ایام شمایید !35

سلام دوستان خوبم
باز هم روزی نو و نوروزی نو
در چهارم فروردین ماه سال 1394 ، در یک صبح با نشاط بنده و همکار خوبم آقای اشکان یوسفی نصب چشم انتظار حضور سبز دوستان جدیدمون بودیم که همسفران یک به یک با شکوفه ای از لبخند مثل همیشه راس ساعت مقرر تو اتوبوس حاضر شدند .
بنده بعد از توضیح مختصری از شرح برنامه دوستان را با خبر بازدید از متروی شهری کرج (که به همت شهرداری و میراث فرهنگی استان البرز تدارک دیده شده بود )سوپراز کردم .

بازدید از تونل با شرح کامل و جامع دوستان پر تلاش و مهندسین مترو با شور و هیجان خاصی برگزار شد تا جایی که حتی دوستانی که به اجرای برنامه راغب نبودند رو به وجد آورد.
بعد از آشنایی با کارو تلاش شبانه روزی کادر زحمتکش مترو و دریافت پک پذیرایی چاشتگاهی از دست اندکاران قطار شهری – سوار بر اتوبوس عازم روستای تاریخ برغان شدیم .
در بین راه با برگزاری جلسه معارفه که جهت آشنایی هر چه بیشتر همسفرانمون تدارک دیده شده بود خوانندگان نسل جوان هم شناسایی شدند .

در ادامه با توضیحاتی مختصر از گذشته ی این روستای تاریخی و زیبا همسفرانمون رو برای بازدیدی آگاهانه تر از بافت و جایگاه برغان در گذشته و اکنون آماده کردم .
ابتدای ورود به روستا از مسجد تاریخی و درخت کهنسال اون بازدید کردیم و از جایگاه درخت در اعصار گذشته ایران زمین سخن ها گفتیم .

برای بازدید از حسینه یی اعظم و پل تاریخی برغان ، به همراه دوستان از میون بافت قدیم و ساختمان های جدید روستا گذشتیم و خودمون رو به بالا برغان رسوندیم .
ساختمان حسینه اعظم (که متاسفانه بازدید از داخل اون میسر نشد) و پل زیبای عصرصفوی ، آب و هوای دلچسب و بهاری روستا همه رو بر آن داشت تا لحظاتی رو به قدم زدن و گرفتن تصاویر یادگاری سپری کنیم .

بعد از دیدار از روستای برغان به زیارت امامزاده عبدالقهار برغان رفتیم و از فضای دلچسب و زیبای امامزاده لذت بردیم و
همچنین به زیارت شاهزاده حسین کردان و مقبره مبارکشون که به برج آرامگاهی کردان شهرت داره رسری زدیم و دوستان که با دیدن فضای بازی کنار مقبره طبع کودکانشون به وجد اومده بود دل از دنیای بزرگسالی کندند و همپای محمد حسین کوچولوی جمعمون با کلی سرو صدا و بازی یادی از دوران کودکی کردند . !25
در نهایت با شکم هایی گرسنه برای صرف ناهاری دلچسب راهی رستوران گل محمدی کردان شدیم .
با استقبال گرم و مهمانوازی دوستان مهماندار و البته غذایی خوشمزه انرژی تازه ای گرفتیم و با شور و هیجان خودمون رو برای قسمت پایانی سفر مهیا کردیم
آخرین مرحله سفر دیدار از کاروانسرای تاریخی ینگه امام بود که بافت قدیمی و مرده اون با توضیحات زیبای آقای جعفروند در نظرهامون جان تازه ای به خودش گرفت و قوه خیالمون رو با به تصویر کشیدن کاروان هایی با جهاز های رنگارنگ و انسان های خسته از سفر که برای زدودن خستگی و آبله از پا به چنین مکان زیباو امنی پناه می آوردند ، به گذشته هایی دور پرواز داد .
در راه بازگشت با بازی و هنرنمایی دوستان خوش ذوق سفر رو در میدان سپاه کرج به پایان رسوندیم تا با خودمون تنها خاطرات یک روز خوب و آرزوی دیدار مجدد همسفران مهربونمون رو در سفرهای آتی به خونه ببریم
شاد باشید و بهاری

Last edit: 9 سال 3 هفته قبل by travelloug.