× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 94

مورخ 94/1/6
راهنما:سهیلا مقصودی

بسمه تعالی
سر صبح همه همسفرای گل البرزمن راس ساعت مقرر تو اتوبوس آقای منصوری کاپیتان خوش روی برنامه امروز آماده عزیمت به روستای زیبای برغان شدند .
طبق روال برنامه های البرز گردی در سال 1394 ، با تلاش مسولین اداره میراث فرهنگی و شهرداری استان البرز آغاز برنامه ها با بازدید از تونل متروی شهری کرج انجام میشه . !47
برگزاری این برنامه برای مسافران امروزمون جالب و پر فایده به نظر میرسید چون با شنیدن این خبر همهمه ای در خور توجه تو اتوبوس به راه افتاد .

بعد از پیاده شدن در ایستگاه مترو و آماده شدن مسافرین برای بازدید . مهندسین مترو در طول مسیر برنامه ها و نحوه اجرای اون رو به دقت برای دوستانمون بازگو کردند و سوالات دوستان رو با صبر و حوصله پاسخ دادند .
در انتها با عکس های یادگاری و پک ناشتگاهی از همگی پذیرایی شد . و دوستان با انرژی بیشتر برای بازدید از روستا آماده حرکت شدند .
در طول مسیر با برنامه معارفه و هنرنمایی زهرا خانم و همینطور توضیحات بنده از تاریخچه این روستای تاریخی و زیبا به محل بقعه شاهزاده حسین کردان رسیدیم

بازدید و زیارت این بنای تاریخی که به برج آرامگاهی کردان هم شهرت داره و دارای معماری در خور توجهی است برای همه دوستان جالب بود . بعد از کمی بازی و قدم زدن در فضای سر سبز امامزاده به سمت اتوبوس راهی شدیم تا به موقع به بقیه برنامه های سفر امروزمون برسیم . !73
حرکت به سمت روستای برغان از جاده پر پیچ و خم باغی کردان با صدای زیبای زهرا خانم حال و هوایی دلچسبی داشت .
با رسیدن به برغان در ابتدا از درخت کهنسال و مسجد روستا دیدن کردیم و همکار خوبم لادن جان در مورد جایگاه درخت در ایران باستان و ادیان الهی برای همسفرانمون صحبت کرد و بعد از گرفتن عکس یادگاری برای بازدید از پل و تکیه تاریخی برغان بالا به همراه هم ، منسجم و پر نشاط از میون بافت قدیم و جدید برغان پایین گذشتیم .

دوستان بعد از شنیدن توضیحاتی در مورد تاریخ و کاربرد پل و ساختمان قدیمی تکیه در اون فضای زیبا با آش و چای داغ و خشکبار خوشمزه و معروف برغان از خودشون پذیرایی کردند و کلی عکسهای زیبا و خاطره انگیز همراهشون آوردند .

همسفران سلانه سلانه و بعد از یک پیاده روی کوتاه خودشون رو به ماشین رسوندند تا در مسیر برگشت سری هم به امامزاده عبدالقهار برغان بزنیم و از فضای زیبا و معنوی این امامزاده بزرگوار هم نهایت استفاده رو داشته باشیم .

دیگه ظهر شده بود و شکم ها از گرسنگی به ساز وآواز مشغول شده بودند بنابراین سریعا خودمون رو به رستوران گل محمدی کردان رسوندیم تا دلی از عزا دربیاریم . دوستان مهماندار هم که مثل همیشه با خوشرویی و غذاهای خوشمزه پذیرای حضورمون شدند و با موسیقی زنده لذت خوردن ناهاری دلچسب رو صدچندان کردند .

با شکم های سیر و لب های خندان عازم آخرین بخش از سفر امروز یعنی بازدید از کاروانسرای ینگی امام شدیم در بین راه پل بانو صحرا رو هم به اتفاق دیدیم و بنده در مورد اهمیت اون کمی صحبت کردم . !42
بازدید از کاروانسرای ینگی امام و تپه باستای هم جوارش با توضیحات جناب آقای جعفروند راهنمای عزیز میراث فرهنگی برای همگی ما جالب و دیدنی شد و در نهایت با تشکر از تلاش های ایشون و دوستانشون در اداره میراث فرهنگی با گرفتن عکس یادگاری ازشون خداحافظی کردیم و عازم کرج شدیم .
و یک روز دیگه هم با دوستای نازنین البرزی به خوبی و خوشی با کلی لحظات به یادموندنی سپری شد .
آخر قصمه اما قصه آخرم این نیست
شاد باشید و پایدار

Last edit: 9 سال 3 هفته قبل by travelloug.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سمیه

• fereshte
  • fereshte's Avatar
  • بازديد كننده
9 سال 5 روز قبل - 9 سال 5 روز قبل #1214 توسط fereshte
ممنون و تشکر خسته نباشید
Last edit: 9 سال 5 روز قبل by alborzAD.