× تصاویر و سفرنامه های تور های تابستان 97

راهنما: علی نظری

زندگی یک سفر است
زندگی رفتن و راهی شدن است

در دومین سفر با البرز من، به عنوان لیدر برنامه در کنار شاهین عزیز انتخاب شده بودم و از این بابت بسیار خرسند.
سپیده دم بعد از استراحتی دو ساعته به رستورانی در موقعیتی خاص در جاده هراز که از کهن ترین جاده های جهان محسوب میشه برای صرف صبحانه رسیدیم. مگر می شد چشم از گنبد گیتی برداشت. مثل شارژر انرژی تمام مسیر رو ازش دریافت کردیم و به مسیر ادامه دادیم تا پس از تونل لهاش اتوبوس جایش را به مینی بوس محلی داد و دل به جاده فرعی باریک به سمت امام زاده لهاش سپردیم. از پل بتونی به طرف دیگر رودخانه رفتیم و پس از عبور از طی مسیر پر پیچ و خم و گذر از روستای لهاش و مرغداری های اطراف به ابتدای مسیر پیاده روی در ارتفاع 1450 متری از سطح آب های آزاد رسیدیم. جایی در دهستان چلاو از بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندارن.
جنگلهای این روستا محل رویش گیاه ” الیما “ست که گویا نام الیمستان نیز از آن گرفته شده. الیما نوعی تره کوهی ست که محلی ها با آن غذاهای سنتی، آش و کوکوسبزی درست می کنند و بیشتر در اردیبهشت می روید. پیاده روی شروع شد ...

ما پس از یک ساعت طی کردن مسیر پاکوب به محل استراحت یعنی دشت اول رسیدیم. و زیرانداز را در مکانی انداختیم که قله دماوند در روبه روی ما و سمت چپ مان قله امام زاده قاسم بود.

با توجه به دمای هوا تصمیم گرفتیم بجای بازی به دورهمی و انتقال تجربیات از یکدیگر و انرژی گرفتن از طبیعت بپردازیم. و در کنارش از دمنوشی زغالی ای که درست کردیم طبیعت را به درونمان هم انتقال دادیم.

بعد از استراحت کافی مسیر برگشت را پیش گرفتیم اما متفاوت، در واقع با کمک و همیاری همسفرهای عالیمون مسیر رو از پلاستیک و فیلترهای سیگار خالی کردیم و آنها را به سطل آشغال در کرج انتقال دادیم. همچنین از آرامش جنگل برای کامل کردن روز خوبمان دقایقی را به مدیتیشن کردن گذراندیم.

در مسیر برگشت نیز مسابقات دابسمش و خنده و شادی اجازه احساس نحوه سپری شدن زمان را از ما گرفته بود و در انتها در کنار همسفر های عزیز و خوب کلی خاطرات زیبا در دفتر خاطرات ثبت کردیم.