× تصاویر و سفرنامه های تور های زمستان 97

سفرنامه تور تهران گردی مورخ 97/11/5

بیشتر
5 سال 2 ماه قبل - 5 سال 2 ماه قبل #2096 توسط travelloug
سفرنامه تور تهران گردی
مورخ 97/11/5
راهنما: علی نظری


در نخستین ساعات سپندارمذ روز از وهومنه ماه، نهمین سفرم با البرزمن به کاخ گردی پایتخت به همراه خانم ساغریچی شروع شد. از انجایی که این برنامه برای پرسنل شرکت بری کپ بود، زحمت هماهنگی های پرسنل با خانم غیاثوند بود.
مسیر رسیدن به کاخ را با حرکاتی ورزشی سپری کردیم تا بدنمان احساس سرمای کمتری بکند. و بعد ژست پادشاهانه به خودمون گرفتیم و وارد کاخ شدیم. بعضی از پرسنل دفتر مرکزی هم در ورودی کاخ به ما ملحق شدند.
پرندگان مهاجر خوشآمد گویی خود را به ما اعلام کردند و من بخاطر ارادتی که نسبت به بزرگ جهانگرد معاصرمون داشتم، شروع مسیر را با موزه ایشون یعنی موزه برادران امیدوار شروع کردیم. مگه میشه به موزه این دو برادر عزیز سر زد و عاشق سفر نشد، مخصوصا با شعار قشنگشون "همه متفاوت، همه خویشاوند" که پیام صلح را به سراسر جهان رسوندند و برای ایران عزیزمون هدایای ارزشمندی را اهدا کردند.




بعد از این موزه با ارزش رفتیم خودمون رو با دیدن معماری و آینه کاری و هر چیزی که داخل کاخ سبز هست سرمست کنیم، و انقدر خوش شانس بودیم که تونستیم لحاف و تشک رضا شاه را هم که موقتی به نمایش گذاشته بودن را ببینیم. چون رضا شاه هیچ وقت روی تخت نخوابیده بود. قدم زنان به سمت موزه استاد محمود فرشچیان رفتیم، چه هنری! نقاشی های این استاد عزیز را فقط باید با چشم دید و نه با تعریف.









قدم ها را ادامه دادیم تا به آرش کمانگیر رسیدیم و همینطور مجسمه رضا شاه که چه هنرمندانه مرحوم استاد ابوالحسن صدیقی ساخته بود ولی فقط چکمه ها به جا مانده بود.
دیگه وقت نهار رسیده بود و بعد از صرف نهار خودمون رو به کاخ نیاوران رسوندیم. از کنار کاخ صاحبقرانیه گذشتیم و مستقیم به سمت کاخ اختصاصی نیاوران رفتیم، کاخی پر از اشیاء و عتیقه جات که قیمتی روی آنها نمیشه گذاشت.





از کنار محل بزرگ شدن رضا پهلوی یعنی کوشک احمدشاهی عبور کردیم و بعد از بازدید از موزه خودروهای سلطنتی، مسیر بازگشت را پیشه گرفتیم.


و اینگونه با کلی خاطرات و رویاها، لحظات قشنگی را در ذهن و دل هایمان رقم زدیم.
Last edit: 5 سال 2 ماه قبل by travelloug.

لطفاً ورود یا ايجاد حساب كاربری برای پیوستن به بحث.

زمان ایجاد صفحه: 0.090 ثانیه