× تصاویر و سفرنامه تورهای بهار 94

سفرنامه تور گلاب گیری کاشان
مورخ 94/2/25
راهنما : محسن کاظمی

اردیبهشت ماه همه جای ایران بوی بهار و طبیعت احساس می شود اما ماجرای شهر کویری کاشان چیز دیگری است.
سفر به این شهر را ساعت 5:30 بامداد جمعه از محل حرکت همیشگی گروه البرزمن یعنی میدان سپاه آغاز کردیم تمام دوستان گل به موقع حاضر شدند و با کاپیتان مخصوص البرزمن آقای بیگدلی عزیز راه را به سمت اتوبان قم آغاز کردیم

دوستان قدیم و جدید و پر انرژی کمی به چشمان خود استراحت دادن و من هم با آقا فرهاد گل که اصلیتش کاشانی بود تمرین لهجه شیرین کاشانی را انجام دادیم. !14
صبحانه را در رستوران مهتاب با معطلی خیلی کم با توجه به این که جمعه بود هجم مسافران بالا میل کردیم و دیگه وقت آشنایی همسفران با هم شد ارمیا و تینا از همسفران که تقریبا کوچکترین آنها هم بودند از معرفی خودداری کردند و من مجبور به معرفی اونها شدم
یه سری دیگه از دوستان هم بار اولی بود که با ما و به صورت گروهی سفر می آمدند
بعد از یک ترافیک نسبتا سنگین به برزوک که تقریبا 65درصد گل محمدی کاشان در این منطقه است رسیدیم

در باغ جابر و همکاراش منتظر ما بودند رفتیم به سمت کارگاه و بعد از توضیحات احسان عزیز و خوردن شربت خنک برای گرفتن عکس یادگاری با گل محمدی آماده شدیم و بعد از آن هم برای صرف چای هیزمی عموحسن داخل باغ رفتیم البته از خریدم غافل نشدیم.

تو مسیر برگشت به کاشان در مورد تاریخ باغ فین و امیرکبیر و شاه عباسی توضیحاتی دادم و نزدیک هتل نگارستان پیاده شدیم و ناهار خوبی رو میل کردیم و چون اجازه تردد ماشین را نمی دادند با همسفرا خیلی خوبم تا باغ فین که حدود 500متر با ما فاصله داشت پیاده روی کردیم تو باغ فین از سروهای شیراز و چشمه 700 ساله سلیمانیه و کوشک صفوی و حمام فین هم بازدید کردیم

در نهایت ساعت 16:30 به سمت کرج راه افتادیم و مسابقه های متعددی برگزار شد و 6 نفر از مسافرای خوبمون به عنوان داور انتخاب شدن و در نهایت یکی از همسفرای عزیزبه عنوان برنده اعلام شد.
راستی تو تمام طول سفر از کمک همکار عزیزم لادن هم بی بهره نبودم

و همینطور یه تعدادی از همسفرای همیشگی البرزمن حدود ساعت 11 به کرج رسیدیم.
بودن کنار همسفرای عزیز بهترین لذت سفر است.