× تصاویر و سفرنامه تورهای تابستان 93

سفرنامه تور قزوین
مورخ جمعه 93/9/7
راهنمای تور: سهیل صالحی

یک سفر با ارزش به شهر تاریخی و دیدنی قزوین با وجود تپه های با قدمت چند هزار ساله در سگز آباد بویئن زهرا عموم بنا های شاخص و قابل بازدید شهر قزوین به دوران بعد از اسلام بر میگرد از جمله مساجد زیبا موزه های مختلف بازار سر پوشیده کلیسا و خانه های تاریخی پایتخت آب انبار های ایران دارای 132 آب انبار می باشدکه معروف ترین آن ها آب انبار سر دار بزرگ ترین آن انبار تک گنبدی ایران و آب انبار مسجد جامع است.

با همسفرای خوش قلب و با صفای البرزمن راهی این شهر شدیم اول صبح از مسجد جامع یا مسجد عتیق بازدید داشتیم که دیوار های این مسجد از بدو ورود برای ما داستان سرای میکرد این مسجد دل فریب و آب انبار کنار آن در خیابان سپه واقع شده سنگ فرش های این خیابان حال و هوای خاصی به این خیابان داده بود قبل از ناهار از عمارت کلاه فرهنگی هم بازدید کردیم

جای همه خالی ناهارو توی رستوران کرمانی خوردیم به به به این قیمه نثار
تا میتونستیم از سفر و همسفرا لذت بردیم

بعد از یه کم استراحت راهی حمام قجر شدیم که جدیدا به موزه مردم شناسی تبدیل شده

بعد از یه روز بارونی و یه ناهار چرب و خوش مزه یه چای داغ میچسبید به خانه امینی ها رفتیم که انگار وارد یک تابلو نقاشی بزرگ شده بودیم چاییمون رو خوردیم و از صحبت های آقای امینی یکی از امینی های بزرگ بو د استفاده کردیم

بعد از این برای خرید شیرینی مخصوص قزوین که باقلوا بود رفتیم و بعد به شهر خودمون برگشتیم